-

Spørgsmål og svar

Her finder du en række svar på de mest almindelige spørgsmål, der bliver stillet til legekæden.dk.Finder du ikke svar på dit spørgsmål, er du velkommen til at kontakte os via vores kontaktside.

 

Generelt om Legekæden Online

Ring til os

Min lokale butik

Spørgsmål om din ordre?

Hvor bliver min ordre af?

Jeg har sendt min ordre via mail - hvordan betaler jeg?

Sikkerhed

Anvendelse af cookies på legekæden.dk

Medlemskort

Spørgsmål om betaling

Hvorfor er priserne forskellige fra online til offline?

Bytteservice hos Legekæden

Tilgodebevis

Sponsorater

Åbningstider Legekæden

Job hos Legekæden

Min lokale Legekæden butik er lukket - hvad gør jeg?

 

Generelt om Legekæden.dk

Hos legekæden.dk tilbyder vi dig muligheden for at vælge din lokale Legekædens webside, som din indgang til butikken. På butikkernes side har du mulighed for at få information om nyheder og begivenheder i din nærmeste butik.

Du kan handle online og få leveret varen til døren, eller du kan spare omkostningerne på fragt ved at afhente din vare i din lokale Legekæden. 

 

Ring til os

Har du spørgsmål til online handel på legekæden.dk, kan du ringe til os på telefon: 76 75 20 30.

Vores kundeservice har åbent på telefonen mandag til torsdag fra kl. 08.30 til 15.30 og fredag fra 08.30 til 15.00. Du er også meget velkommen til at kontakte os via vores kontaktside, som du finder via dette link: Kontakt os 

 

Min lokale butik

Legekæden.dk består af ligeså mange butiksundersider, som der er fysiske Legekæden-butikker landet over - alle sammen bundet sammen af en centralt styret webshop. 

  • Jeg har søgt min lokale butik frem - men der står ingen nyheder. Hvorfor ikke?

Vores butikker står selv for at levere indhold til deres egne undersider. Hvis der ikke er oprettet noget på din lokale butik, er det fordi, den fysiske butik ikke har oprettet nyheder eller begivenheder på deres side. 

 

Spørgsmål om din ordre

Her finder du svar på spørgsmål omkring din ordre på legekæden.dk. 

 

  • Hvor bliver min ordre af?

Den normale leveringstid på bestilte varer er på 1-2 hverdage, hvis varen er på lager. Hvis den bestilte vare ikke er en lagervare, skal der dog påregnes yderligere leveringstid.

Har du bestilt mere end én vare i shoppen, vil leveringstiden afhænge af det produkt, der er sidst ankommet til lageret. Vi har ikke mulighed for at håndtere splitordrer.

Skulle der opstå forsinkelser, vil du blive kontaktet af en medarbejder fra Legekædens webshop.

Klik her og spørg til din ordre.

Klik her og læs mere om levering og forsendelse.

 

  • Jeg har sendt min ordre via mail - hvordan betaler jeg?

Legekæden Online modtager udelukkende bestillinger via indkøbskurven i vores online købsproces. Info-mailen kan ikke håndtere eller videresende bestillinger.

 

Sikkerhed

I forbindelse med handel og øvrig færden på www.legekæden.dk vil vi lægge en cookie (en lille tekstfil) på din computer - det er for at kunne gøre eventuelt fremtidige bestillinger lettere.

Cookien er ikke farlig og kan altid slettes fra din computer. Vi registrerer ikke, hvem vi lægger cookies hos. 

 

Anvendelse af cookies på legekæden.dk

Har du valgt en bestemt butik, som din lokale Legekæden, bliver genkendelsen af dette valg administreret af en cookie - slettes denne cookie vil systemet ikke længere huske dit valg af butik. Vær derfor opmærksom på, at du ved sletning af cookies, ikke længere vil blive ledt automatisk til dit tidligere valg af lokal butik, men at du skal foretage dette valg på ny. 

 

Om KLUB Legekæden

Legekæden tilbyder alle børn og deres forældre/bedsteforældre gratis medlemsskab af kundeklubben Klub Legekæden. Som medlem får du et medlemskort og en klubmønt til en værdi af 1 krone HVER GANG du køber for 25 kroner i en af vores fysiske butikker. Som klubmedlem får barnet en lille gave på sin fødselsdag, invitation til butiks- og onlineaktiviteter, nyhedsmail og særlige klubtilbud.

Når du tilmelder dig kundeklubben, kan du vælge, hvilken butik, du gerne vil have nyheder, tilbud og arrangementer fra. Alt information sendes til dig via mail og sms - dette vælger du selv ved oprettelse.

Det er en forudsætning for medlemskab af KLUB Legekæden, at du angiver e-mailadresse. 

 

Medlemskort

Medlemskortet skal afhentes i din lokale Legekæden, før du kan gøre brug af dette. Bemærk, at medlemskortet ikke bliver tilsendt med posten!

Det er ganske let og helt gratis at blive medlem af kundeklubben. Du kan melde dig ind på tilmeldingssiden under tilmelding til venstre - eller klik her! 

 

  • Jeg har meldt mig ind i kundeklubben - men har ikke modtaget noget medlemskort - hvad gør jeg?

Medlemskortet skal afhentes i din lokale Legekæden, før du kan gøre brug af dette. Bemærk, at medlemskortet ikke bliver tilsendt med posten! 

 

Spørgsmål om betaling

Online betaling på Legekæden.dk kører igennem DIBS.

Det betyder, at du kan være sikker på, at der ikke er andre, der får fat i dit kortnummer. Indsamlingen af personlige oplysninger finder sted med henblik på levering af en ydelse. Alle personlige oplysninger, der angives ved køb, behandles fortroligt og anvendes kun til at gennemføre handel og forsendelse.

Oplysningerne er kun tilgængelige for den internetansvarlige og de ansvarlige for ekspedition af ordren. Personoplysninger dvs. navn, adresse og e-mailadresse transmitteres ikke krypteret til virksomheden og opbevares i en database, ikke krypteret. 

I henhold til persondataloven har forbrugeren ret til indsigelser mod og indsigt i Legekædens behandling af de opgivne oplysninger. Oplysningerne gemmes i fem (5) år, idet bogføringsloven stiller krav om opbevaring af regnskabsmateriale i en af fem (5) års varighed. Den dataansvarlige er Indeks Retail, Lundagervej 21, 8722 Hedensted.

Når du handler på www.Legekæden.dk, kan du være sikker på, at dine oplysninger behandles fortroligt. Beløbet på den/de bestilte bøger hæves først, når varen er sendt fra Legekædens lager. Ved eventuelle tvivlsspørgsmål bliver pengene ikke hævet, før kunden er kontaktet. 

 

Hvorfor er priserne forskellige fra online til offline?

Priser hos Legekæden.dk er ikke repræsentative for priserne i de fysiske butikker. Da Legekæden er en frivillig kæde er det ulovligt at diktere prissætning i den fysiske butik! Du vil derfor kunne opleve at en vare er enten dyrere eller billigere i den fysiske butik, end den er online.

Prissætning er ens både online og offline, når produkter er med i en katalogkampagne - i den periode kampagnen kører. 

 

Bytteservice hos Legekæden

Her finder du svar på de mest almindelige spørgsmål omkring returnering af varer. 

 

  • Jeg har købet en Lego æske online - hvor kan jeg bytte den?

Legekæden tilbyder landsdækkende bytteservice, der betyder, at du kan få byttet dit køb i en hvilken som helst af vores butikker. Du viser blot din ordrekopi, faktura eller lign., så bytter vi med et smil.

 

Tilgodebevis

Legekæden.dk modtager desværre ikke tilgodesedler, som online betalingsmiddel - du skal derfor anvende din tilgodeseddel i en af vore fysiske butikker.

 

Mere om Legekæden

Her finder du svar på hyppigt forekommende spørgsmål, som ikke er produktrelaterede.

 

  • Sponsorater

Hos Legekæden får vi ofte henvendelser vedrørende sponsorater til mange forskellige gode sager, projekter og formål. Vi sætter stor pris på jeres henvendelser, men da Legekæden er en frivillig kæde af butikker, kan vi - fra hovedkontoret - desværre ikke råde over butikkernes midler til sponsorater. Har du en god sag, som du gerne vil søge sponsorat til, er det meget lettere for dig og din sag at rette direkte henvendelse til din nærmeste Legekæden.

I din lokale butik kan de bedst vurdere om butikken har mulighed for at støtte med gavekort, varer eller lign. Du finder kontaktmulighed til din lokale butik her.

 

  • Åbningstider Legekæden

Legekæden.dk har åbent hele døgnet. Vi har en daglig telefontid mandag til torsdag fra 08.30 til 15.30 og fredag fra 08.30 til 15.00. Du kan ringe på tlf.: 76 75 20 30, og få hjælp til din ordre.

Du finder åbningstiderne på vores fysiske butikker her.

 

  • Job hos Legekæden

Hos Legekæden er vi altid på jagt efter imødekommende, udadvendte og kompetente medarbejdere.

Ansøgninger skal sendes til den butik, du ønsker ansættelse i.

Bemærk, at Legekædens hovedkontor udelukkende behandler ansøgninger til besættelse af stillinger på hovedkontoret - ansættelser, elevansøgninger mv. skal stiles til en specifik butik.

Du finder relevante kontaktoplysninger på siden Find din butik.

 

Min lokale Legekæden butik er lukket - hvad gør jeg?

Hvis din lokale Legekæden butik er lukket, kan du her læse om hvilke muligheder du har.

 

  • Er jeg stadig medlem af KLUBLegekæden?

Ja, du er stadig medlem af KLUBLegekæden - du er bare ikke tilknyttet en bestemt butik. Hvis du gerne vil tilknyttes en bestemt butik, så kan du skrive til os her.

 

  • I hvilken butik kan jeg hente mit barns fødselsdagsgave, når jeg ikke er tilknyttet en bestemt butik?

Du kan hente dit barns fødselsdagsgave i hvilken som helst Legekæden butik. Se nærmeste butik her.

 

  • Min lokale Legekæden butik er lukket - gælder min garanti stadig?

Ja, din garanti gælder stadig i alle vores andre butikker. Du har også mulighed for at henvende dig i webshoppen.

Du kan skrive til os her.

Du kan også ringe til os her.

 

  • Min lokale Legekæden butik er lukket og jeg skal bytte en gave - hvad gør jeg?

Hos Legekæden har vi landsdækkende bytteservice, så du har mulighed for at bytte din gave i alle vores Legekæden butikker. Se nærmeste butik her.

Husk at medbringe din kvittering, ordrekopi eller faktura.