-

Bytteservice, returnering & reklamationsret

Bytteservice:

Rund Cirkel 365 Dage RUND (1)

Du læser helt rigtigt - nu kan du bytte en vare købt hos Legekæden eller via legekæden.dk i samtlige butikker landet over inden for 365 dage! Varen skal blot være intakt og salgsbar i original og uskadt emballage. 

Legekæden har landsdækkende bytteservice, så har du fortrudt dit køb, eller har du mod forventning fået en beskadiget varer, bytter vi uden brok.

Ved varer uden byttemærke, hvor du ønsker at bytte eller hvis du ønsker at få pengene retur, kræves der en fremvisning af bon eller købsbevis. 

Find nærmeste Legekæden butik her

Retur- og fortrydelsesret:

Vi har gjort det nemt for dig, hvis du har fortrudt dit køb eller ønsker at returnere din vare! Om du har købt varen i en fysisk butik eller i netbutikken – gå da blot ned i din lokale Legekæden butik og få din vare byttet eller få dine penge retur. Husk bon eller købsbevis. Bemærk, at varer bestilt i netbutikken til afhentning i en af vores fysiske butikker, skal returneres til en sådan.

 

Ønsker du at sende din vare retur?

Udfyld da denne returformular – print, udfyld og send den samme med den/de vare(r) du ønsker at sende retur.

 

Returadresse:

Indeks Retail Butik A/S

Lundagervej 21

8722 Hedensted

Mærk kuverten: Att. Legekæden

OBS: Vedlæg en kopi af dit købsbevis

 

Kundeservice:

E-mail: kundeservice@legekaeden.dk

Telefon: 76 75 20 30

 

Åbningstider:

Mandag: 8.30 – 15.30

Tirsdag: 8.30 – 15.30

Onsdag: 8.30 – 15.30

Torsdag: 8.30 – 15.30

Fredag: 8.30 – 15.00 

 

Reklamation - Hvis der er noget galt med varen

Dit køb af omfattet af købeloven, herunder mangelreglerne.Det betyder, at du enten kan få en mangelfuld vare repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd. 

I tilfælde af tekniske produkters 2 års reklamationsret vil Legekæden enten reparere eller ombytte til nyt. Er dette ikke muligt, vil man naturligvis få beløbet refunderet.

Du skal kontakte os inden for ”rimelig tid”

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Vi anbefaler, at du reklamerer så hurtigt som mulig, og inden for 2 måneder efter fejlen blev opdaget.

Du kan reklamere ved at kontakte os via mail til kundeservice@legekaeden.dk eller telefonisk på 76 75 20 30

Afhængig af den konkrete situation vil du modtage de videre instrukser.

Varen skal sendes til:

Indeks Retail Butik A/S

Lundagervej 21

8722 Hedensted

Når du returnerer varen, bedes du samtidig så detaljeret som muligt oplyse, hvad problemet er. Brug gerne vores reklamationsskema, som du kan downloade her REKLAMATIONSSKEMA. Det er ikke et krav, men det letter vores sagsbehandling, og minimerer ekspeditionstiden for reklamationen.

Ved berettiget reklamation refunderer vi rimelige fragtomkostninger

Er reklamationen berettiget, refunderer vi naturligvis dine rimelige fragtomkostninger til at sende varen retur til os. I modsat fald skal du selv afholde alle udgifter til transport, herunder vores fragtomkostninger til returnering af varen efter undersøgelse.

Husk at varen altid skal sendes i forsvarlig emballage og få en kvittering for afsendelse. Du har nemlig selv ansvaret for pakken/varerne indtil vores modtagelse. Gem derfor postkvittering inkl. oplysning om fragtomkostninger samt evt. track and trace nummer.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende. 

 

DINE KLAGEMULIGHEDER, SÅFREMT VI MOD FORVENTNING IKKE SKULLE FINDE EN LØSNING ER:  

Hvis du ønsker at klage over produkter købt hos Legekæden er det relevante tvistløsningsorgan:

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen, Center for klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35. 2500 Valby.

E-mail: cfk@kfst.dk og hjemmeside: www.forbrug.dk

Vær opmærksom på, at du altid skal klage til butikken, hvor produktet er købt, inden du klager til Center for Klageløsning.